"Providing knowledge, skills and business contacts"
 
 
 
 

De B2B Contentmarketing trends voor 2015

De B2B Contentmarketing trends voor 2015

afbeelding bij De B2B Contentmarketing trends voor 2015

MarketingProfs en Content Marketing Institute verzorgen jaarlijks een uitgebreid marktonderzoek over de toepassing van contentmarketing binnen het B2B speelveld. Volgens dat onderzoek ligt de sleutel naar succes voor B2B marketeers vooral in het formuleren van en vasthouden aan een contentmarketingstrategie. Ook creëren we met z'n allen steeds meer content, maar hebben we moeite met het inzichtelijk maken van de ROI. Vooral wanneer de eerder genoemde strategie ontbreekt. Als belangrijkste prioriteit van 2015 geldt dus: formuleer je strategie!

Uberflip zet de resultaten van het onderzoek in deze inforgraphic voor je op een rij:

B2B Content Marketing Trends for 2015

 
     

Ook interessant voor u: Van bedrijfsstrategie naar communicatiestrategie

De bedrijfsstrategie is gebaseerd op de overtuigingen van de organisatie. Deze overtuigingen komen in een consistente contentmarketingstrategie terug in de boodschappen die de organisatie communiceert. Maar hoe vorm te geven aan deze informatiedeling, ofwel contentmarketing? Daarvoor vormt de bedrijfsstrategie een belangrijk uitgangspunt.

Lees verder over Van bedrijfsstrategie naar communicatiestrategie
 

Expert: Bob Oord

Directeur
Bob Oord begon ruim tien jaar geleden met het online genereren van sales leads via content. Hij bleek een voorloper te zijn in het leveren van dienstverlening op het gebied van wat we nu contentmarketing noemen. Bob is oprichter en eigenaar van B2B Content Marketing bureau Heliview Online en helpt klanten als Microsoft, IBM, Cisco en MicroStrategy met het vertalen en uitvoeren van marketingdoelstellingen naar contentmarketing programma’s. Zijn ervaring en kennis die hij in de afgelopen jaren heeft opgedaan deelt hij in zijn nieuwe boek B2B Content Marketing, de 7 fundamenten dat wordt gelanceerd op de Nacht van de Content Marketing.
Profiel Bob Oord

  • Linkedin icon
  • Twitter icon
  • Mail icon
 

Volg ons ook op: