"Providing knowledge, skills and business contacts"
 
 
 
 

Content Marketing Whitepapers

B2B Content Marketing Benchmark Onderzoek IT-Sector

Hoe scoren wij op het gebied van contentmarketing ten opzichte van onze peers in de VS? Naar aanleiding van een ronde-tafeldiscussie voorafgaand aan de Nacht van de Contentmarketing hielden Heliview Online en Heliview Professional Marketing Services een onderzoek. Specifiek gericht op de IT-sector en 1-op-1 vergelijkbaar met het jaarlijkse grootschalige onderzoek door het Content Marketing Institute.

Benchmarks voor de IT-sector
 

Wanneer is Marketing Automation Functionaliteit "Goed Genoeg"?

Marketing Automation is er in vele soorten en maten. Van eenvoudige “drip campagne” tot geavanceerde interactie. Veel standaard systemen bieden een uitgebreide set basisfunctionaliteit. Een goed begin. Maar eenmaal geïmplementeerd nemen de wensen in functionaliteit vaak toe. Reden dus om goed te kijken of het systeem dat u implementeert kan meegroeien met de marketingorganisatie.

Het gevaar van beperkte functionaliteit
 

Checklist webinar organiseren

De checklist webinar organiseren helpt communicatie- en marketingprofessionals bij het organiseren van een webinar. Door de checklist op het bureau te leggen en te volgen worden geen belangrijke zaken over het hoofd gezien bij het organiseren van een webinar.

Voor op het bureau
 

In 9 stappen een succesvol webinar organiseren

Het organiseren van een webinar is absoluut niet ingewikkeld. Wel moeten elke communicatie- of marketingprofessional die een webinar organiseert een aantal stappen doorlopen om geen belangrijke zaken te vergeten. De whitepaper “Stappenplan webinar organiseren” geeft duidelijke handvatten en geeft eveneens antwoord op een aantal concrete vragen die spelen wanneer een webinar wordt overwogen.

Stappenplan webinar organiseren
 

B2B content marketing kenniscyclus

Maak via onze gratis nieuwsbriefcyclus kennis met alle aspecten van B2B contentmarketing. Heliview Online ontwikkelde een raamwerk van 7 fundamenten dat een praktisch kader geeft bij het denkproces om contentmarketing op strategische wijze in te zetten. De nieuwsbriefcyclus is gebaseerd op ons gelijknamige boek "B2B Contentmarketing, de 7 fundamenten", dat in 2014 werd genomineerd als marketingboek van het jaar. Iedere nieuwsbrief bevat een e-book over het betreffende fundament.

Praktische kennis voor de B2B marketeer
 

Een webinar organiseren? Moet je dat zelf doen of uitbesteden?

Webinars behoren tot de meest effectieve contentmarketing-tactieken voor B2B contentmarketing. Zo bleek onlangs weer uit onderzoek van het Content Marketing Institute. Maar wat brengt het organiseren van een webinar met zich mee? Wat voor soorten webinars zijn er? En wat zijn de voor en nadelen om de organisatie uit te besteden?

Webinars organiseren
 

Boek B2B Content Marketing

Het boek B2B Contentmarketing, de 7 fundamenten, is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij marketing, communicatie, klantcontact en verkoop binnen business to business organisaties. Het biedt zowel handvatten voor een strategische heroverweging, als praktische informatie voor het ontwikkelen van contentmarketingconcepten. Bob Oord ontwikkelde het raamwerk van de 7 fundamenten en schreef dit boek samen met zijn team van Heliview Online. Vraag uw kopie vandaag nog aan!

De 7 fundamenten
 

Conversie verbeteren via Interfaces en Usability

Het klinkt te voor de hand liggend om waar te zijn, maar veel conversieproblemen ontstaan door gebruiksonvriendelijke userinterfaces. Goede “usability” is een randvoorwaarde voor het genereren van response. Het is zonde om te constateren dat aantrekkelijke content die door een breed publiek wordt gelezen nog wel eens strand in een gebruiksonvriendelijke website of een onduidelijk conversiepad.

Don't make me think!
 

17 Rollen in het Content Marketing Team

Als grootste uitdagingen binnen contentmarketing worden in onderzoeken steevast de productie van voldoende en aansprekende content genoemd. Daarbij komt dat de beste content in de hoofden van verschillende medewerkers zit, en niet iedereen zit te springen om blogs te schrijven, mee te doen aan webinars en actief te zijn in social media. Het faciliteren van de organisatie is daarom van groot belang. Wat zijn de verschillende rollen?

Vormgeven aan de nieuwe marketingafdeling
 

Inspelen op gevoel

Video wordt steeds meer gebruikt als communicatievorm binnen een content marketing strategie. Deze opkomst van dit content format hangt onder meer samen met de toegankelijkheid van video en een aantal technologische ontwikkelingen. De mogelijkheden zijn anders dan een paar jaar geleden. Maar wat voor soort video past binnen de content marketing strategie? Wat welke vormen zijn effectief binnen het B2B-segment?

Introductie op Videomarketing
 

Search Engine Advertising

Lukt het niet om op de relevante zoekwoorden een hoge positie te verkrijgen in de organische resultaten dan kan worden overwogen om de betaalde posities binnen de zoekmachine in te zetten. Bij Search Engine Advertising (SEA) wordt betaald voor een goede (advertentie)positie op de resultaatpagina van bepaalde zoekwoorden naast de organische resultaten. In deze uitgebreide whitepaper vindt u 10 handige tips.

Met 10 handige tips
 

B2B Mobile Marketing

Is de tijd rijp voor meer B2B activiteit op mobiele devices? Veel B2B marketeers vertonen nog struisvogelgedrag als het gaat om de kansen en mogelijkheden die “mobiel” biedt. De tijd waarin B2B marketeers met hun hoofd in het zand kennis konden nemen van de ontwikkelingen op mobile marketing gebied raakt echter op. Tijd om kansen te verkennen dus.

7 mogelijkheden om vandaag te overwegen
 

Communicatiemix voor B2B Content Marketing

Kwalitatief hoofwaardige content die op een fantastische wijze aansluit op de buyer journey van potentiële klanten is waardeloos wanneer deze onzichtbaar blijft voor de DMU. Om content effectief over te brengen naar de doelgroep moet daarom goed worden nagedacht over de communicatie. Daarbij is het bereiken van de juiste doelgroep vele maken belangrijker dan de bereikte exposure.

Owned, Earned & Paid Media
 

B2B Contentmarketing Concepten Ontwikkelen

Contentmarketing wordt steeds vaker toegepast, maar vaak wordt onderschat dat de content zelf het belangrijkste ingrediënt is om succes te boeken met een campagne. Voordat content gecreëerd wordt moet duidelijk zijn aan wie (doelgroep) wat (boodschap), via welk medium (webinars, seminars, portal, etc..) en wanneer (fasering) gecommuniceerd moet worden om investeringsvraagstukken te ondersteunen.

Boodschappen afstemmen op uw buyer persona’s
 

7 Formats voor Visuele Marketing

Uit onderzoek blijkt dat de mensen na een week gemiddeld 10% onderhouden van wat zij hebben gehoord . Wanneer de belangrijkste boodschappen echter worden ondersteund met een plaatje stijgt deze 10% naar 65%. Dat zet aan tot denken. De mens is blijkbaar zeer ontvankelijk voor visuele communicatie. Gezien onze evolutie ook eigenlijk niet verwonderlijk. Nog voor wij konden spreken via taal konden we immers al prima zien.

Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden
 

Volg ons ook op: