"Sharing knowledge · Connecting people"
 
 
 
 

17 Rollen in het Content Marketing Team

17 Rollen in het Content Marketing  Team
Als grootste uitdagingen binnen contentmarketing worden in onderzoeken steevast de productie van voldoende en aansprekende content genoemd. Daarbij komt dat de beste content in de hoofden van verschillende medewerkers zit, en niet iedereen zit te springen om blogs te schrijven, mee te doen aan webinars en actief te zijn in social media. Het faciliteren van de organisatie is daarom van groot belang. En wanneer toch wordt besloten om content creatie uit te besteden, moet de boodschap en tone-of-voice goed worden geborgd. 
 
Productie van content en het managen van een contentmarketing proces vragen om nieuwe competenties van de organisatie. Het contentmarketing proces heeft grote parallellen met het uitgeefbedrijf, maar de meeste organisaties zijn (nog) geen uitgevers. De verschillende competenties zitten verborgen in “silo’s”. Zo zijn er verschillende mensen en afdelingen verantwoordelijk voor bijvoorbeeld: SEO, PR, Social Media, Product Marketing en het Customer Magazine. Deze whitepaper gaat dieper in op rollen en functies binnen contentmarketing, het vormen van multi disciplinaire teams en het outsourcingsvraagstuk. 
 
De volgende rollen komen daarbij aan bod:
  • Chief Content Officer
  • Managing Editor
  • Content Creatie Team: Creëren, Redigeren & Optimaliseren
  • Content Curator
  • Chief Listening Office (CLO) of Social Media Coördinator
  • Audience Manager
  • First Responder
  • Channel Marketeer
  • Media Buyer / Planner
  • Content Syndicator
  • External Connector
  • Lead Manager
  • Analytics Expert
  • Supplier Relationship Manager
  • Training & Coaching Lead
  • HR Liason
  • Chief Technologist
 
 
     
 
 

Expert: Bob Oord

Directeur
Bob Oord begon ruim tien jaar geleden met het online genereren van sales leads via content. Hij bleek een voorloper te zijn in het leveren van dienstverlening op het gebied van wat we nu contentmarketing noemen. Bob is oprichter en eigenaar van B2B Content Marketing bureau Heliview Online en helpt klanten als Microsoft, IBM, Cisco en MicroStrategy met het vertalen en uitvoeren van marketingdoelstellingen naar contentmarketing programma’s. Zijn ervaring en kennis die hij in de afgelopen jaren heeft opgedaan deelt hij in zijn nieuwe boek B2B Content Marketing, de 7 fundamenten dat wordt gelanceerd op de Nacht van de Content Marketing.
Profiel Bob Oord

  • Linkedin icon
  • Twitter icon
  • Mail icon
 

Volg ons ook op: